Gå videre til hovedindholdet

Weekend og tid til dig selv

God weekend til alle der læser min blog. Når vi har haft en hård uge er det vigtigt at huske og tænke lidt på sig selv. Her skal man forsøge at afstresse kroppen og ikke mindst hovedet. Jeg vil gerne indrømme at jeg ikke selv har været særlig skarp til det. Selvfølgelig findes der rigtig mange dyre måder at give sig selv lidt afslapning på, men hvis du ligesom de fleste mennesker i Danmark søger billige tips, så læs med her:

Varmt bad

Tag et dejligt varmt bad. Hvis du har et badekar, er det helt klart det bedste. Tilsæt gerne lidt velduftende sæbe, mærket er ikke nødvendigt. I gamle dage brugte man lavendel som afslapningsmiddel. Man kan idag købe lavendelolier, som man kan dryppe et par dråber i vandet og duften vil få dig til at slappe mere af. Lavendelolier kan købes på apoteker og mange andre steder.  


Temperatur

Mange mennesker sover meget bedre under lavere temperature (ca. 18 grader). Det kan variere fra person til person. Krops-temperaturen vil falde til sit laveste niveau, og dermed give dig en mere rolig nattesøvn. Jeg bruger selv dette tip. Om sommeren sover jeg ofte med vinduet åbent, det er dog vigtigt du ikke ligger i træk! 


Hygge

Tænd alle de stearinlys du kan finde i det værelse du føler dig bedst tilpas i. Jeg vælger altid min stue, fordi jeg der kan have en god komfort i en god sofa. Ofte når du sætter dig i din sofa vil du automatisk tænde for tv'et. Prøv at tænde for noget roligt musik eller blot nyde stilheden. Luk øjnene og mærk din krop falde til ro. På youtube er der mange forskellige mindfulness programmer man kan prøve kræfter med. Det kan for mange godt være en smule komisk eller bare lidt svært at sætte sig ind i de første par gange. Men gentag gerne dette tip et par gange om ugen. Hvis det lykkedes vil du komme til at føle dig mere i ét med din krop, og blive bedre til at mærke når du har brug for en pause. 

Selv terapi - Gåtur

Hvis ikke du allerede har prøvet dette tip er det vigtigt at prøve det nu. Naturen er det bedste sted at finde selv terapi. Hvis du bor inde i byen er det vigtigt at du prøver at finde et mere roligt sted. Et sted du kan høre fuglene og føle dig afslappet. Jeg går tit lange ture i mine natur skønne områder ved Silkeborg. Nogle gange stopper jeg op lukker øjnene og lytter til naturen. Når jeg kommer hjem fra min gårtur er jeg fuldt opladet af energi. Det er simpelthen den billigste måde at afstresse din krop og sjæl.

Jeg håber mine 4 tips kan hjælpe dig med at finde ind i dig selv og slappe lidt af. Husk at nyde dine omgivelser og tænk mere på dig selv. God weekend til jer alle <3  






Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Find din indretnings stilart

Som jeg har nævnt i et tidligere indlæg er det vigtigt at finde sin helt egen stilart at indrette hjemmet på. Der er mange forskellige stilarter: retro, vintage, moderne rokoko, landstil eller romantisk. Denne hjemmeside kan hjælpe dig et stort stykke af vejen. Man kan sagtens blande forskellige stilarter. Man skal ikke regne med at man kan finde sin stil på en uge. Det er et livs projekt! Igen vil jeg anbefale at finde inspiration på nettet, eksempelvis på den nævnte hjemmeside, og derefter finde lignende møbler på eksempelvis loppemarkeder eller www.dba.dk (Den Blå Avis). Retro Retro er en stilart der imiterer en ældre stilart. En meget enkel måde at indføre retro i sit hjem er ved hjælp af skilte. Der findes mange sjove skilte med mottoer, men også med gamle opskrifter på eksempelvis boller. Heldigvis er det idag meget "in" at bruge retro ting. Rigtig mange køkkenredskaber kan findes i retro stil, men som er helt splinter nye. Retro kan være enormt smukt i en l

Dekorative fliser - Flise-moden

Igennem mange år er fliser blevet brugt rent praktisk i både køkken og bad. Stilen har ændret sig utroligt meget i løbet af årene. I den moderne verden vi lever i idag handler det om at stikke ud og overskride grænser. Det er nu blevet enormt "in" at udsmykke hjemmet med fliser og ikke kun for det praktiske. Men denne gang er stilen lidt mere speciel, og kun fantasien sætter grænser. I dette indlæg vil jeg komme med nogle bud på hvordan du kan gå i krig både med dine gamle kedelige fliser, men også hvordan du kan skrifte dine gamle ud hvis du har mod på det. Der findes både billige og dyre måder at gøre det på. Gamle til nye Der findes flere måder at gøre dine gamle fliser mere interessante. Den billigste måde at ved hjælp af stickers. Men inden du går i krig med dette projekt er det vigtigt at du får renset fliserne grundigt. Der må hverken sidde mad, sæbe eller kalkrester på fliserne. På mindre end en dag har du pludselig et helt nyt rum. Find stickers:  http://w

Bord dæk dig !

I sæsonens anledning synes jeg lige vi tager et indlæg om borddækning. Som så mange andre ting er der også flere forskellige stilarter og måder at dække et bord. Jeg håber på at kunne inspirere! Måske er der nogen der i sidste øjeblik mangler inspiration til konfirmationen.   Grundlæggende er her et billede der viser den pligtopfyldende borddækning. Det er ikke sikkert man har behov for det hele, man kan selv plukke ud hvad man har behov for.  Romantik For at sammensætte denne borddækning har du brug for alle dine feminine sider. Glas med fine mønstre, tallerkener med smukke detaljer. Blomster dekorationer, gerne roser. Selvfølgelig må du ikke glemme lysestagerne. Hvis du ønsker servietter skal du bruge noget simpelt, det kan sagtens være i farver, men så skal det være i lyse nuancer. Man kan også sagtens bruge stofservietter, men dem er der mange gæster der helst vil være foruden. Hold farverne så neutrale som muligt da detaljerne i stellet skal stjæle opmærksomheden. Ind